Přiznejme si to, přes zimu sportuje jen málo z nás. Většina z nás sportuje od jara do podzimu a v zimě zavítáme tak maximálně na bazén či do fit centra ale venkovní sportovní aktivity nás moc nelákají. Tedy krom lyžování. Letos je situace ještě mnohem horší, protože většina vnitřních aktivit a i sjezdové areály jsou většinu sezony zakázané. Pokud chcete i v zimě sportovat a udržovat se v dobré fyzické kondici, pak je potřeba dodržet pár zásad. Pohyb venku je samozřejmě zdravý i v zimě.

cyklista sníh

  1. Vhodné oblečení

Volte vhodné oblečení do mrazu. Důležité je především vrstvení. Spodní vrstva by měla být funkční a měla by zajišťovat odvod potu od pokožky, čímž by nás měla udržet v suchu. Další vrstva by nás měla zahřát. Na běh postačí třeba obyčejné tričko, na turistiku spíše fleece mikina, na kolo raději také. Tato vrstva by měla držet naše tělo v teple. Třetí vrstva je svrchní, nepromokavá ale paropropustná, která ochrání naše tělo před nepříznivým počasím a větrem. Spodní část těla stačí většinou obalit jednou až dvěma vrstvami, s tím že musí být kvalitní. Třeba kalhoty na běžky craft vás zahřejí nejen na běžkách ale třeba i při turistice a při troše dobré vůle i při běhu či na kole. Jednoduše jsou univerzální.

na běžkách

  1. Vhodná obuv

Pokud chcete v zimě třeba běhat, počítejte s tím, že budete potřebovat jinou obuv než v létě. Ideálně si pořiďte nesmeky, které vás zachrání při každé ledovce. Na běh vám stačí obuv nezateplená s adekvátním vzorkem. Na turistiku si určitě pořiďte pořádnou zateplenou obuv, která vás zahřeje a nedovolí vašim nohám prochladnout. Stejně tak dobře vám poslouží i funkční ponožky, které vám nohy nejen zahřejí ale také od nich budou odvádět pot. Podívejte se třeba po ponožkách z vlny merino.

Nebojte se i v zimě trénovat, o to lépe se vám potom bude nastupovat do jarní sezóny a o to více si ji poté užijete. Takže směle do toho, radost z pohybu je vhodná v jakékoli době.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup